Heb jij al langdurig nek, rug en/of heup klachten?

Leer omgaan met je rugpijn en voorkom herhaling met onze cursus rugscholing.

In onze cursus rugscholing gaan jullie onder begeleiding van een fysiotherapeut samen op zoek naar de zwakke plekken die de aanleiding zijn van je klachten. Je leert zelf in 10 groepslessen met deze zwakke plekken om te gaan en hoe je ze kan versterken zodat je klachten afnemen of verdwijnen.

Het doel van de cursus rugscholing is om met je klachten om te leren gaan en herhaling te voorkomen door:

• Het verbeteren van spierkracht en stabiliteit
  • Het verbeteren van de bewegingsmogelijkheid
  • Het aanleren van goed houdings- en bewegingsgevoel
  • Een goede houding in verschillende posities
  • Een verantwoorde manier van tillen

De cursus bestaat uit een intake, 10 groepslessen en een cursusboek. Vraag de fysiotherapeut naar mogelijke vergoeding i.c.m. fysiotherapie.

Cursus rugscholing.

Functional Movement Systems

De (sport) fysiotherapeuten van De jong Fysiotherapie werken met de nieuwste inzichten op het gebied van 'functioneel bewegen' opgedaan in een cursus Functional Movement in Zweden.

Functioneel bewegen is iets wat wij in ons dagelijks leven allemaal doen, maar wanneer we eenmaal pijn hebben in ons lichaam, dan zak het lichaam hier omheen bewegen en verleren wij dit functioneel bewegen. Dit leidt vaak tot klachten in de rug / heup regio. Middels een specifieke manier van trainen is het mogelijk deze situatie terug te draaien en weer pijnvrij te bewegen.

Lees hier meer over FMS

Vraag direct een intake gesprek aan!

Heb jij interesse in de cursus rugscholing en wil je weten of je deze cursus voor jou geschikt is? Maak dan snel een afspraak voor een intake gesprek.