Met een aanpak op maat ben jij snel weer klachtenvrij!

Wij hebben contracten met alle verzekeraars dus onze behandelingen worden veelal uit de aanvullende verzekering vergoed.

Algemene en sport Fysiotherapie

Holistische Fysiotherapie

Manuele therapie

Vitaliteit voor  Ondernemers

(Sport) fysiotherapie

Heb jij een blessure opgelopen aan je houdings of bewegings apparaat en wil je zo snel mogelijk weer pijnloos bewegen of gaan sporten? Wil jij je zonder blessures voorbereiden op een grote sportprestatie zoals een marathon? Of wil je (weer) gaan bewegen en zoek je daarbij goede begeleiding? Met zowel algemene fysiotherapie als sport fysiotherapie helpen wij je graag.

Bij het opstellen van een behandelplan nemen we de tijd om samen de oorzaak van jouw klacht(en) te vinden. We bespreken je wensen, je lichamelijke situatie en je mogelijkheden. Het doel is om zo snel mogelijk weer de dagelijkse bezigheden kunnen doen of op een verantwoorde manier weer kan sporten en/of weer aan het werk kan gaan.

Je kunt bij ons terecht voor:

Holistische fysiotherapie (FyVIP)

Holistische fysiotherapie is een benadering die de mens als geheel behandelt, waarbij niet alleen naar fysieke symptomen wordt gekeken, maar ook naar de geestelijke, emotionele en sociale aspecten door met je in gesprek te gaan om zo op zoek te gaan naar de echte oorzaak. Hij heeft veel kennis van het totale functioneren van het menselijk lichaam. Hij neemt de tijd en de aandacht om te luisteren naar jouw verhaal. Het integreert verschillende behandelmethoden, zoals fysiotherapie-technieken, oefeningen, massage en complementaire therapieën als mindfulness, voeding en ontspanningstechnieken. Het doel is om niet alleen symptomen te verlichten, maar ook de onderliggende oorzaken aan te pakken en een gezonde balans op alle niveaus te bevorderen. Dat betekent méér tijd om niet alleen je fysieke kwestie aan te pakken, maar ook om dieper in te gaan op hoe je je voelt en wat er zich in je koppie afspeelt. Denk aan je gezondheid als een mega legpuzzel. Elk stukje staat voor iets anders: je lijf, je emoties, je gedachten, enzovoorts. Met een holistische fysiotherapie FyVIP consult bekijkt hij niet alleen de losse stukjes, maar het complete plaatje. Hij begrijpt dat alles met elkaar te maken heeft en dat als er ergens iets hapert, het invloed kan hebben op andere dingen. Hij gaat je helpen om niet alleen fysiek beter te worden, maar ook om je geest en emoties in balans te krijgen. Dus geen standaard 'wegmasseren van pijn' – het gaat veel dieper dan dat.

Wat is het verschil met een reguliere fysiotherapeut?

Het belangrijkste verschil ligt in de bredere benadering van holistische fysiotherapie, waarbij de focus ligt op het behandelen van de persoon als geheel en het integreren van verschillende aspecten van gezondheid en welzijn, terwijl reguliere fysiotherapie zich voornamelijk richt op de fysieke aspecten van de patiënt. De holistisch fysiotherapeut zal zowel lokaal als naar het gehele lichaam kijken om te ontdekken waar de oorzaak van de klachten vandaan kunnen komen. De behandeling duurt langer dan reguliere fysiotherapie en heeft een hoger tarief en is binnen onze praktijk alleen mogelijk bij Fysiotherapeut en leefstijl coach Sjoerd de Jong.

Manuele therapie

Bij manuele therapie behandelen we klachten die pijn veroorzaken aan de wervelkolom en gewrichten in armen en benen. Pijn in de wervelkolom of ledematen ontstaat wanneer gewrichten niet goed werken en bewegen moeilijk wordt. Vaak is overbelasting van het gewricht de oorzaak van de klacht. Ook kunnen spieren verkrampen en kan de pijn uitstralen naar andere delen van het lichaam. De effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar: je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van de pijn. Naast het gebruik van manuele technieken geven we adviezen en begeleiding om stoornissen in de toekomst te voorkomen.

Omdat onze manuele therapeuten op hun eigen specifieke manier werken varieren de behandeltijden tussen de 20-40 minuten.

Hierbij kan je denken aan:

• hoofd- en nekpijn, nekpijn in combinatie met slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen
  • hoge rugklachten (in combinatie met rib- en borstpijn)
  • lage rugklachten (met uitstraling naar de benen)
  • bepaalde vormen van duizeligheid
  • kaakklachten (in combinatie met nekklachten)
  • heupklachten

Fysiotherapie VIP programma voor ondernemers

Ben je altijd maar druk en ervaar je stress? Vergeet je door alle drukte van het runnen van je bedrijf of je baan jezelf?

Tijd voor verandering! First Yourself Very Important Person!

Veel ondernemende mensen zijn hun ‘beste versie van zichzelf’ kwijt geraakt. Ze zijn moe, gestresst en ervaren fysieke of mentale spanningklachten en pijntjes. Het is onze missie om zoveel mogelijk ondernemers te helpen naar meer energie. We bieden je een Quick Fix of een grondige persoonlijke APK ;-) Onze unieke aanpak bestaat uit fysiotherapie met een plus en een mentale aanpak. Door blokkades en patronen op een snelle en gemakkelijke manier los te laten en gewoontes te veranderen, geeft het nieuwe inzichten die je helpen om in korte tijd daadwerkelijk de beste versie van jezelf en je bedrijf te worden en te blijven!

Wij behandelen met deze 5 basis pijlers:

• Bewegen en Bewustzijn
  • Ademhaling en Aandacht